Την ώρα που το δάχτυλο σου μπήγεται στη μαλακή του σάρκα, ξεχύνεται ένα από τα πιο μεθυστικά αιθέρια έλαια που κάνουν διάφορα κύτταρα του εγκεφάλου να διεγείρονται… Τα μανταρίνια είναι από τα πιο αγαπημένα και ωφέλιμα εσπεριδοειδή -και τώρα είναι στην εποχή τους.

Συναντώνται πριν 3.000 χρόνια, στην Κίνα. Στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική έφτασαν γύρω στο 1830. Τα μανταρίνια πήραν πιθανότατα το όνομά τους από τους μανδαρίνους, τους ανώτερους κρατικούς λειτουργούς της κινεζικής αυτοκρατορίας, εξαιτίας του χρώματος που είχαν οι στολές τους αλλά και γιατί αντάλλασαν τα φρούτα αυτά ως δώρα.

Στην Ελλάδα, ο Ρώσος ναύαρχος Λογγίνος Χέιδεν φέρεται να τα έφερε όπου τους έμελλε να αγαπηθούν φανατικά.

Είναι διαθέσιμα από τον Νοέμβριο έως τα τέλη Φεβρουαρίου, με τις μεγαλύτερες ποσότητες τον Ιανουάριο.

Αποτελεί φρούτο που συμβολίζει τη μακροζωία. Ανήκει στην ομάδα των εσπεριδοειδών όπως το πορτοκάλι, το γκρέιπφρουτ και το λεμόνι. Είναι από τα εσπεριδοειδή που προτιμούν τα παιδιά.

Τα μανταρίνια είναι πλούσια πηγή καλίου και βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Η παρουσία αλάτων βρωμίου δικαιολογεί την ηρεμιστική του δράση.

Η αποξηραμένη φλούδα του φρούτου χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική.

Επίσης, ο φλοιός του μανταρινιού έχει θεραπευτικές ιδιότητες, διευκολύνει την πέψη και κάνει καλό στην κοιλιά. Το μανταρίνι και οι παραλλαγές του (κλημεντίνες, satsuma, tangor) είναι όλες πλούσιες σε καροτενοειδή.

Μία μερίδα 100 γραμμαρίων έχει περίπου 53 θερμίδες.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν πως η κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα, εξοπλίζει τον οργανισμό με βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Για αυτό είναι εξίσου σημαντική η κατανάλωση διαφορετικών τύπων λαχανικών και φρούτων. Άρα, καλό είναι να εντάξουμε τα μανταρίνια στην διατροφή μας τους χειμωνιάτικους μήνες, την εποχή δηλαδή που είναι φρέσκα και εντός εποχής.