Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν ένα θεσπέσιο θρεπτικό γεύμα, ένα εύκολο σνακ και μια υγιεινή λιχουδιά, χαμηλών θερμίδων ειδικά αν δεν έχουμε χρησιμοποιήσει ζάχαρη κατά την αποξήρανσή τους. Φτιάχνουμε στο σπίτι αποξηραμένα φρούτα με τον πιο υγιεινό τρόπο.

Τι θα χρειαστούμε 

  • Οικιακό φούρνο
  • Δίσκο ξήρανσης (από ανοξείδωτο ατσάλι, όχι αλουμινένιο) τρυπητό ή σε μορφή σχάρας, για την τοποθέτηση των φρούτων.
  • Χυμός λεμονιού (ως αντιμικροβιακό διάλυμα).
  • Γυάλινα αποστειρωμένα δοχεία για την αποθήκευση.

Προετοιμασία 

  1. Επιλέγουμε φρέσκα και ώριμα φρούτα.
  2. Τα πλένουμε πολύ καλά και πετάμε όσα έχουν κηλίδες ή δείχνουν χτυπημένα.
  3. Τα βουτάμε για λίγα λεπτά σε χυμό λεμονιού. Για το διάλυμα λεμονιού, αναμιγνύουμε ίσες ποσότητες από χυμό λεμονιού με κρύο νερό, π.χ. 1 κούπα χυμό λεμονιού με 1 κούπα κρύο νερό.

Διαδικασία

  1. Βουτάμε τα φρούτα για 30 δευτερόλεπτα έως 1 λεπτό (ανάλογα το φρούτο) σε βραστό νερό και κατόπιν πολύ γρήγορα σε κρύο νερό. Σκοπός μας είναι να απομακρυνθεί η φλούδα τους. Αν πρόκειται για φρούτα που ξεφλουδίζονται με το χέρι (μήλα, ροδάκινα), τα πλένουμε καλά, τα ξεφλουδίζουμε, τα κόβουμε και τα ρίχνουμε μέσα στον χυμό λεμονιού.
  2. Τα αφήνουμε να ποτίσουν για 10 λεπτά, τα βγάζουμε με ένα σουρωτήρι, τα στραγγίζουμε καλά και τα στεγνώνουμε σε απορροφητική πετσέτα.
  3. Τοποθετούμε τα φρούτα στον δίσκο ξήρανσης σε μια στρώση, με το κοίλο μέρος τους προς τα επάνω και τα βάζουμε στον φούρνο, στους 60 βαθμούς Κελσίου, στον αέρα.
  4. Αναλόγως το φρούτο, το “ψήσιμο” μπορεί να διαρκέσει από 6 έως 36 ώρες (μπανάνες: 6-10, βερίκοκα-κεράσια: 24-36, μήλα: 5-6, αχλάδια: 8, ανανάς: 7-8 ώρες).
  5. Για να δοκιμάσουμε πότε είναι έτοιμα, τα ζουλάμε στη χούφτα μας κι αν δεν μένει υγρασία στο χέρι μας και τα κομμάτια σπάνε, τότε έχουν ξεραθεί επαρκώς.