Αλμυρό ή γλυκό πρωινό γεύμα; Σημασία έχει να είναι ισορροπημένο, να εμπεριέχει τροφές από τις βασικές ομάδες της διατροφικής πυραμίδας ώστε να καλύπτουμε τις ανάγκες μας σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Στόχος, λοιπόν, είναι το πρωινό να γίνει η καθημερινή συνήθειά μας…

Έρευνες των διατροφολόγων έχουν  δείξει τα εξής:

  • Οι γλυκές τροφές ενός πρωινού γεύματος μεταβολίζονται πολύ εύκολα, πολύ πιο εύκολα από ό,τι αν καταναλώνονταν κάποια άλλη στιγμή μέσα στην ημέρα.
  • Αυτός που καταναλώνει πρωινό γεύμα κυρίως με γλυκές τροφές, έχει περισσότερες πιθανότητες να γίνει παχύσαρκος.

Οι έρευνες, δηλαδή, αναδεικνύουν τα συν και τα πλην σχετικά με το θέμα της κατανάλωσης ενός γλυκού πρωινού. Όμως, όλοι οι επιστήμονες συμφωνούν ότι οφείλουμε να καταναλώνουμε ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει:

  1. Επιλέγουμε τρόφιμα από τρεις τουλάχιστον διαφορετικές ομάδες τροφίμων: 1 από την ομάδα των αμυλούχων τροφίμων (ψωμί), 1 από την ομάδα των γαλακτοκομικών (γάλα, γιαούρτι) + 1 φρούτο ή φυσικό χυμό για να πάρουμε μέρος των βιταμινών που χρειαζόμαστε καθημερινά. Εναλλακτικά αντί για γαλακτοκομικό τρόφιμο, μπορούμε να καταναλώσουμε ένα τρόφιμο με πολλή πρωτεΐνη: αυγό, ξηροί καρποί.
  2. Εντάσσουμε φυτικές ίνες στο πρωινό μας γιατί αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να καλύψουμε κάποιες από τις ανάγκες μας σε αυτές. Επιλέγουμε λοιπόν, τρόφιμα ολικής άλεσης.

Στόχος είναι να καταναλώνουμε καθημερινά το πρωί ένα ισορροπημένο γεύμα, καθώς το πρωινό σχετίζεται με καλύτερη απόδοση στη δουλειά και στο σχολείο, και με ένα πιο υγιές βάρος!