Είναι ένα εξαιρετικό γλυκό κουταλιού από τα χεράκια της Γλυκερίας Αναστασίου. Αφού απολαύσουμε την κατακόκκινη σάρκα του καρπουζιού, δεν πετάμε τις φλούδες του αλλά τις συντηρούμε στο ψυγείο, για να χρησιμοποιήσουμε το λευκό μέρος τους και να φτιάξουμε αυτό το καλοκαιρινό γλυκό. Στείλε και εσύ τις δικές σου συνταγές!
Υλικά:
- 1 καρπούζι με χοντρή φλούδα.
- 1200 γραμμ. κρυσταλλική ζάχαρη για κάθε 1 κιλό καρπούζι.
- 250 γραμμ. ασβέστης άσβεστο (ασβεστόσκονη).
- 1 κλωναράκι αρμπαρόριζα.
Εκτέλεση:
- Διαλέγουμε χοντρή φλούδα από ένα καρπούζι.
- Το καθαρίζουμε από την πράσινη φλούδα και από το κόκκινο στο εσωτερικό.
- Κόβουμε τις φέτες τρίγωνα κομμάτια.
- Βάζουμε σε μια λεκάνη νερό και προσθέτουμε 250 γραμμ. ασβέστη άσβεστο.
- Το διαλύουμε και βάζουμε μέσα τα κομμάτια από το καρπούζι να σκεπαστούν από το νερό.
- Τα αφήνουμε στον ήλιο δυο ώρες.
- Μετά, τα ξεπλένουμε καλά και τα βάζουμε στη κατσαρόλα με νερό (να τα σκεπάζει).
- Το βράζουμε 1 ½ ώρα μέχρι να πέφτει το κομματάκι από το πιρούνι.
- Σουρώνουμε και το βάζουμε στην κατσαρόλα.
- Ρίχνουμε τη ζάχαρη.
- Προσθέτουμε και το 1 ποτήρι νερό και το βράζουμε μέχρι να δέσει το σιρόπι.
- Βάζουμε και το κλωναράκι της αρμπαρόριζας.
Tips:
- Δεν ρίχνουμε την ασβεστόσκονη κατευθείαν στο νερό. Την βάζουμε πρώτα μέσα σε ένα σακουλάκι από λεπτό ύφασμα.
- Χρησιμοποιούμε τον ασβέστη που βρίσκουμε στα καταστήματα υλικών οικοδομής.
- Ο ασβέστης βοηθάει να γίνει το καρπούζι πιο “σφιχτό” και τραγανό. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και κανένας κίνδυνος αν τον χρησιμοποιήσουμε.
Τραπέζι στρωμένο με Libo χάρτινο τραπεζομάντηλο με σχέδιο τον “Ήλιο”.
