ΤΡΩΜΕ ΥΓΙΕΙΝΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΣΠΙΤΙΟΥ

Μπορούμε να τρώμε υγιεινά και στο εστιατόριο; Ναι μπορούμε, αρκεί να κάνουμε τις σωστές επιλογές, παραγγέλνοντας ένα γεύμα με χαμηλά λιπαρά, ψημένο και σερβιρισμένο όπως το θέλουμε. Tips που θα μας βοηθήσουν!

Η παραγγελία

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Η αρχή σε ένα εστιατόριο είναι η παραγγελία. Άρα, ξεκινάμε με την παραγγελία. Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι συνηθίσουμε να παραγγέλνουμε τα φαγητά που επιθυμούμε επισημαίνοντας ότι:

  • Τα θέλουμε καλοψημένα
  • Τα θέλουμε φρεσκομαγειρεμένα.
  • Δεν τα θέλουμε με σάλτσες, ντιπ ή σος.
  • Θέλουμε τις σαλάτες απλές, χωρίς σος. Μόνο με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ξύδι ή λεμόνι, γιατί είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Α και C , ίνες, καθώς και πολλά θρεπτικά ιχνοστοιχεία. Αποφεύγουμε κάποια συστατικά που μπορούν να τις μετατρέψουν τις σαλάτες σε παχυντικό φαγητό, όπως μπέικον, τυρί, κρουτόν, ξηρούς καρπούς, ελιές, κ.ά.
  • Στην περίπτωση που επιλέγουμε να φάμε κοτόπουλο, ζητάμε να το μαγειρέψουν χωρίς την πέτσα του.

Προτιμάμε την υγιεινή, ελαφριά κουζίνα

  • Εξασφαλίζουμε πάντοτε ισορροπία μεταξύ των λιπαρών και των χαμηλών σε λιπαρά φαγητών.
  • Εάν παραγγείλουμε κάποιο τηγανητό φαγητό, μπορούμε να αποφύγουμε να παραγγείλουμε και τηγανητά ορεκτικά ή συνοδευτικά πιάτα, όπως οι τηγανητές πατάτες. Αντιθέτως, το ιδανικό είναι να προτιμήσουμε λαχανικά ή φρούτα.
  • Επιλέγουμε φαγητά που γνωρίζουμε ότι είναι χαμηλών λιπαρών.

Αποφεύγουμε τις παχυντικές σάλτσες

Οι απλές σαλάτες ή οι πατάτες στο φούρνο αποτελούν τις καλύτερες επιλογές χαμηλών λιπαρών, με την προϋπόθεση ότι δεν περιέχουν τυρί, κομματάκια μπέικον, μαγιονέζα ή οποιοδήποτε άλλο παχυντικό ντρέσινγκ.

Οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε ότι το να φάμε ψωμί χωρίς να το αλείψουμε με βούτυρο έχει λίγες θερμίδες. Αυτό όμως που δεν γνωρίζουμε είναι ότι τις περισσότερες φορές το ψωμί που έρχεται στο τραπέζι μας είναι ήδη φτιαγμένο με μεγάλες ποσότητες μαργαρίνης ή λαδιού. Ο μόνος, λοιπόν, τρόπος για να βεβαιωθούμε ότι το φαγητό μας έχει χαμηλά λιπαρά είναι να μάθουμε το πως ακριβώς μαγειρεύτηκε. Είναι σωστό ο πελάτης να ρωτάει να μάθει για τον τρόπο που μαγειρεύονται τα φαγητά στο εκάστοτε εστιατόριο που κάθεται να φάει. Και βέβαια οι υπεύθυνοι του εστιατορίου οφείλουν να απαντούν στις ερωτήσεις αυτές.

Με μέτρο

Καλό είναι να είμαστε συγκρατημένοι όταν επιλέγουμε τα φαγητά που θα παραγγείλουμε, γιατί είναι πολύ εύκολο να οδηγηθούμε στην κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού. ΠΡΟΣΟΧΗ: Ένα-δυο ορεκτικά πιάτα μαζί με μια φέτα ψωμιού κάνουν από μόνα τους ένα κυρίως γεύμα.

Τρώμε αργά και απολαμβάνουμε το γεύμα μας

Πρέπει να θυμόμαστε να τρώμε αργά και το κυριότερο, να σταματάμε όταν αισθανθούμε ότι χορτάσαμε (καλύτερα ακόμα είναι να σταματάμε πριν χορτάσουμε).

Μόνο… ένα ποτηράκι

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το παρακάνουμε με το αλκοόλ, γιατί έχει την ιδιότητα να μας ανοίγει την όρεξη και να μας οδηγεί σε υπερβολές.